116 NP LC – vodou chlazený dvouválcový boxer

Konstrukce a vlastnosti

Konstrukce motoru vychází z unifikované řady MVVS o objemu válcové jednotky 58 ccm.

Válec motoru je odlitek z hliníkové slitiny s galvanicky nanesenou tvrdou pracovní plochou technologií nikasil. Píst je odlit ze slitiny s vysokým obsahem křemíku a má drážku pro jeden pístní kroužek ze speciální tvrzené litiny. Na povrchu pístu je nanesena speciální vrstva na bázi molybden-sulfitu pro snížení tření a prodloužení životnosti motoru. Kliková hřídel z legované oceli je dvakrát uložena na kuličkových ložiscích, ojnice z vysoko-pevnostního duralu má obě oka s uložením na jehláchičkových ložiskách.

Díky důmyslnému systému vodního chlazení nedochází ke snížení výkonu při zatížení, a to bez ohledu na klimatické podmínky. Pohonná jednotka je doplněna miniaturním tlakovým oběhovým zubovým čerpadlem poháněným od klikového hřídele.

Motor se vyznačuje především velmi vysokým výkonem v celém rozsahu otáček.Samozřejmostí je velmi snadné spouštění jak v studeném i teplém stavu, výborná spolehlivost a velmi nízké vibrace. Svojí hmotností stojí na dnešním minimu této kubatury. Celkový pozitivní dojem umocňuje moderní design s modře eloxovanými díly a perfektní zpracování výhradně na CNC strojích.

Přípravu směsi řídí karburátor Walbro se sytičem a membránovým čerpadlem. Zapalování je bateriové elektronické s mikroprocesorem řízeným předstihem a s bezpečnostními funkcemi.
 

Technické parametry

Model MVVS 116 NP LC, boxer, 2-stroke, 2-cylinder
Displacement 116 cm3
Air/Water-cooled ✔ / ✔ (both options available)
Bore/Stroke 42/42 mm
Max. output (without generator) 11,3 PS (8,4kW) @ 5900 min-1
Practical RPM range 1500 - 7000 min-1
RPM range 900 - 9500 min-1
Weight (without starter and pump) 3000 g
Spark plug 2x NGK M10 (CM-6)
Fuel Unleaded 95-octane fuel
Lubrication Oil (Mobil Racing 2T) with petrol in mixture 1:40
Recommended propeller Mejzlik 30"x10"
Recommended headers 2x 3414
Recommended exhausts 2x 3511 or 3611
Fuel supply 1x Carburettor (Walbro WB27)
Weight of fuel supply 1x 230 g
Ignition 1x ICU-B
Weight of ignition 1x 280 g
Fuel Consumption @ 4100 RPM 3,0 l/hod
Fuel Consumption @ 5500 RPM 4,4 l/hod
Fuel Consumption @ 6000 RPM 4,7 l/hod
Operating enviromental limits  3000 m
Endurance time Approx. 300 hours (every 100 hours check)
Start-ability  X
System programming  X
Engine control  X
Installation ease
Electric starter with controller
Ignition 1x ICU-BS
Weight of starter (and controller) 686 g
Static thrust @ RPM
26 kg @ 5900 min-1