Jsme český výrobce originálních
leteckých RC a UAV motorů
S tradicí od roku 1953
V současnosti patříme k několika málo firmám na světě, které vyrábí motory do leteckých RC modelů i bezpilotních prostředků včetně příslušenství.V oblasti hobby RC modelů nabízíme typové řady dvoutaktních spalovacích a elektrických motorů. Pro zákazníky s UAV prostředky dodáváme motory na zakázku včetně vývoje a následného servisu.
Při naší práci navazujeme na historii a zkušenosti získané pod hlavičkou MVVS od roku 1953.
Co máme za sebou
1953
Modelářské výzkumné a vývojové středisko (MVVS) bylo založeno 15. října 1953 na základě vládního rozhodnutí. Vedoucím se stal Zdeněk Husička, známý modelářský teoretik a letecký modelář, držitel několika světových rychlostních rekordů v upoutaných modelech. Posláním centra bylo zajistit konkurenceschopnost československého modelářství na mezinárodní scéně, což se dařilo.1955
Jeden z inženýrů Josef Sladký se stal v roce 1955 v Paříži vítězem světového šampionátu pro vybrané modely a celkově začal zlatou éru. Za MVVS získal mnoho světových titulů v rychlosti a akrobatickém létání.1957
Legendární bylo umístění na mistrovství světa v Mladé Boleslavi 1957, zlatou medaili získalo družstvo Československa zásluhou MVVS a jeho motorů. Vítězem soutěže jednotlivců se stal Josef Sladký, který rychlostí 216 km/h vytvořil národní rekord a získal titul mistra světa.1971
Potřeba rozvoje výroby a modelářských potřeb vedla v roce 1971 k založení státního modelářského podniku MODELA Praha, v níž mělo MVVS Brno postavení specializovaného závodu. Pro nový podnik byly vyvinuty další objemové třídy motorů určených pro mládež. Byl to především dobře známý diesel o objemu válce 1,5 ccm a motor na pohon oxidem uhličitým.1986
Začala se psát historie nového motoru. Podnikový tým MVVS složený ze známých bratrů Malinových odjel do USA na mistrovství světa v kategorii F3D/pylony. V modelech měly osazeny nové motory MVVS GRRT o objemu válce 6,5 cm3 (.40) dlouhodobě připravované a laděné známým československým závodníkem a mechanikem MVVS Milošem Obrovským. Bratři Malinové i přes shovívavé pohledy celé modelářské veřejnosti vybojovali pro Československo zlato.1991
Na začátku 90. let se po řádně provedené privatizaci závodu MVVS stal majitelem firmy konstruktér, mechanik a závodník Miloš Obrovský se svým bratrem. Vedením vývojového oddělení byl pověřen Ing. Švajda. Ti odstartovali novou kapitolu historie MVVS Brno. Výhodou nového majitele byla dokonalá znalost konstrukční, výrobní a provozní problematiky modelářských motorů včetně pilotáže modelů. Po postupném odchodu zakladatelů i profesních specialistů, kteří proslavili MVVS v minulosti, se majitel firmy stal legendou v průmyslové výrobě modelářských motorů.1994
Od roku 1994 se motory se značkou MVVS dostaly na další světové trhy, kde úspěšně konkurovaly ostatním značkám. Vedle žhavicích motorů se začaly vyrábět benzinové motory v objemu 26 ccm a 35 ccm. Takřka nulové investice do technologie v devadesátých letech se však projevily poklesem kvality a obchodní stagnací.2001
Zlom přišel v roce 2001, kdy stávající majitel firmu prodal Rudolfu Dvořákovi, jehož snahou bylo obnovit dobré jméno značky. Byla zvolena strategie postupné modernizace technologie i výrobků a vytvoření vlastní vývojové základny. Všechny motory, které byly ve výrobním programu na začátku roku 2001, se zmodernizovaly a veškeré důležité výrobní operace byly převedeny na nové CNC stroje. Pro zvýšení kvality finálního produktu bylo sníženo množství nakupovaných součástek ve prospěch vlastní výroby na nových přesnějších strojích.2006
V roce 2006 do firmy přišel mladý inženýr Lukáš Chymek, který pokračoval ve vývoji benzínových motorů. V tentýž roce byl také vyvinut úplně nový benzínový motor o objemu 58 ccm, jenž svými vlastnostmi a provedením neměl ve své třídě konkurenci a stal se základem nové řady výrobků MVVS.2011
Firma opět změnila majitele, kterými se stali Michal Vítek a Ivo Kryl. Především ze strany Ivo Kryla se jednalo o strategický krok v podobě jasné synergie v modelářském odvětví a již v té době světově známém výrobci kompozitových modelů RC letadel KRILL Aircraft. Společně s motory MVVS se uzavřel kruh úzké spolupráce. Na post ředitele nastoupil dlouholetý modelář Mgr. Tomáš Kotrbatý, za jehož působení vznikla řada vynikajících motorů jako 116 NP, 175 NP a první čtyřválec 190 ccm.2018
Odstartovala nová etapa profesionalizace motorů a to směrem k bezpilotním létajícím prostředkům. Firma navázala spolupráci s ČVUT v Praze a společně začali testovat motory 116 ccm a vyvíjet motory pro UAV prostředky. První motory jsou testovány v civilních bezpilotních helikoptérách, kde se MVVS etabluje především se svou celou řadou vodou chlazených motorů. Ty se testují již v nové profesionálně vybavené zkušebně se všemi doplňky a příslušenstvím, které k těmto motorům patří (např. vstřikování paliva, startéry, alternátory atd.).Podporujeme a účastníme se
IDET
Mezinárodní veletrh obranné
a bezpečnostní techniky
EXFC
European extreme flight championship
Lipenecký obr
Moderní i historické modely
Model hobby
Modelářský a hobby veletrh